А чи знали ви, що прообраз сучасної системи освіти з'явився лише якихось сім століть назад, коли в релігійній громаді виникла необхідність створити копії Біблії. Було створено чимало шкіл, в яких ченців і священиків вчили латинської граматики для виконання складного завдання - переписування Біблії. Кожна нова копія повинна бути схожою на попередню, як дві краплі води. У таких школах навчання здійснювалося за чотирма основними принципами: стандартизований підхід, ефективне використання часу, мінімізація можливих помилок і абсолютне неприйняття випадкових або не дай Бог умисних відхилень від правил. Знайомо, правда ?

В демократичній школі все працює якраз навпаки. Основним підходом у нашій системі ми вважаємо виявлення інтересу кожної дитини до навчання. Ми оцінюємо дитину не за шкалами шкільних оцінок , а виявляємо якості, які проявляє дитина в процесі навчання. В нас далеко не стандартизований підхід. Ми робимо помилки , але даємо другий шанс , іноді і третій , і четвертий . Це завжди про довіру до дитини. Ми іноді порушуємо правила, але вчимося нести за це відповідальність. Та несемо її, допомагаючи один одному.